[Linux-programlama] Postgresql İlk Türkçe Karakterde Sorun

---------

[Linux-programlama] Postgresql İlk Türkçe Karakterde Sorun

From: Bülent ŞENER <bulent.sener_at_gmail.com>
Date: Thu, 23 Oct 2008 20:41:48 +0300

Merhaba,
Bir tabloya phppgadmin ile veri eklemeye çalışıyorum. Ancak ekleme sırasında
her sütundaki ilk Türkçe karakteri siliyor.
Örneğin İSMAİL yazması gerekiyorsa SMAİL, ÇETİN yazması gerekiyorsa ETİN
gibi. İlk karakter dışındaki Türkçe karakterleri tanıyor bir sorun yok.
Bu işlemi yaptığım server da fedora 6 yüklü. postgresql 8.1.10
Başka birkaç server üzerinde de test ettim. (RHEL 5.2 Postgresql 8.3.4
Ubuntu 8.04 Postgresql 8.3.4 ) Sonuç değişmedi.
Fedora 9 Postgresql 8.3.4 ile test ettiÄŸimde ise hata vermedi.
Veritabanımı RHEL 5.2 üzerinde çalıştırmak istiyorum. Ancak bu sorun
çözülmediğinde Fedora 9 düşünebilirm.
Önerilerinizi bekliyorum.

Saygılarımla,
Bülent ŞENER