[Linux-programlama] Re: php ve javascript ve ben

---------

[Linux-programlama] Re: php ve javascript ve ben

From: Mehmet Gürevin <mehmetgurevin_at_gmail.com>
Date: Fri, 21 Nov 2008 14:20:14 +0200

Merhaba,

kavramlar birbirine geçmiþ durumda.

html'den php'ye veri göndermekten kastýný anlayamadým.

combobox'tan(select) javascript'e veri almak ve bunu php için
kullanmak nedir bunu da anlayamadým.

sunucuya istek göndermenin de http protokolünde iki þekli vardýr, get
ve post. bu yöntemleri kullanan put vs lerde vardýr ancak temelde
ikidir. Azer Koculu'nun "binbir þekli" olarak bahsettiði nokta
sunucuya http'den veri gönderirken kullanacaðýn araç.

sanýrým önce javascript'in hangi katmanda çalýþtýðýndan, php'nin
nerede olduðundan bahsetmemiz gerekiyor.

php sunucu tarafýnda çalýþan, istemci istek gönderdiðinde çalýþmaya
baþlayan, iþini yapan ve kapanan bir programcýktýr. php'nin iþi
bittikten sonra oluþturduðu çýktý istemciye yollanýr. istemciye giden
çýktýda javascript kodlarý var ise bu kodlar istemci bilgisayarýn
tarayýcýsýnda yorumlanarak çalýþtýrýlacaktýr.

bu kýsa bilgilerden sonra, anladýðým kadarýyla senin asýl sormak
istediðin AJAX nedir, nasýl kullanýlýr.

Ajax basitçe, javascript ile arkaplanda, bir internet sayfasýnýn
çýktýsýný talep ve temin etmektir.

Yine anladýðým kadarýyla senin ihtiyacýn olan þey, bir select'te
deðiþen veriye göre sunucudan bilgileri temin edip, bir baþka
select'in içinde kullanman.

Aslýnda bunu Elvin'in gönderdiði linkteki kod yapýyor ama basitçe
mantýðý özetlemek gerekirse,

Select'te bir deðer deðiþtiði zaman javascript kodun
"http://www.seninsiten.com/deger_degisti.php?degisen_deger=ankara"
adresine bit istekte bulunmalý. örnek'te get ile bir istek söz konusu,
bunu post'a çevirmen zor olmayacaktýr.

deger_degisti.php ise þöyle birþey olabilir
<?php
 if($_GET['deisen_deger'] == 'ankara'){
   echo('kýzýlay');
 }elseif($_GET['deisen_deger'] == 'istanbul'){
  echo('beyoðlu');
 }
?>

sanýrým javascript'i php'nin içinde kullanmakta kastýn buydu.

gelelim javascript ile isteðin nasýl gideceðine, Zafer bahadýr'ýn
verdiði örnek oldukça sade ve anlaþýlýr.

bence temel sorun kodlarýn hangi katmalarda çalýþtýðýnýn anlaþýlmamýþ
olmasý ve http hakkýnda biraz daha araþtýrma yapman gerekliliði.

kolay gelsin.