[Linux-programlama] Re: html yi resim yapma

---------

[Linux-programlama] Re: html yi resim yapma

From: Mehmet Gürevin <mehmetgurevin_at_gmail.com>
Date: Fri, 21 Nov 2008 13:35:35 +0200

Merhaba,

Bir alternatifinizde firefox'a bir eklenti yükleyerek sayfa
görüntüsünü kaydetmek olabilir.

bir masaüstü sistemi kurup, üzerine firefox yükledikten sonra flash ve
java eklentilerini kurarsanýz, firefox'a da link[1]'teki eklentinin
ücretsiz versiyonunu kurarsanýz, flash animasyonlarý ve java
applet'leri dahi sayfayý komple bir resim olarak kaydedebilirsiniz.

firefox eklentisini kurduktan sonra, (tam olarak hatýrlamýyorum) komut
satýrýndan "firefox http://www.google.com -saveimage
/home/mehmet/sayfa1.png -sleep 3" þeklinde bir komutla firefox'un
google'ý açmasýný ve 3 saniye sonra ekran görüntüsünü tamamen (scroll
olan kýsýmlar dahil) istediðiniz yere kaydedebilirsiniz.

daha sonra bu görüntüyü ister imaj olarak kullanýrsýnýz, ister pdf'e
çevirirsiniz veya mesela php'nin flash kütüphanesiyle, çekmiþ
olduðunuz resmi bir flash animasyonu haline getirebilirsiniz.

masaüstü sistemi kurmak size pek mantýklý gelmiyorsa sanal bir
framebuffer kurup, firefox'un masaüstü kütüphaneleri için olan
ihtiyacýný sanal bir framebuffer ile saðlayabilirsiniz.

kolay gelsin...

[1] http://pearlcrescent.com/products/pagesaver/

21 Kasým 2008 Cuma 13:06 tarihinde What you get is Not what you see
<wyginwys_at_gmail.com> yazdý: