[Linux-programlama] Re: html yi resim yapma

---------

[Linux-programlama] Re: html yi resim yapma

From: Elvin Şiriyev <elvin_at_siriyev.net>
Date: Fri, 21 Nov 2008 11:44:05 +0200

sanırım hazırladığın içeriğin çalınmasını önlemek için resim olarak açmayı
planlıyorsunuz. bu için tüm html i resme dönüştürüm istemciye göndermek
akıllıca olmaz. sadece önemli olan metin bölümlerini html'e döndürüp
gönderebilrsin. ama işin içine html girdiği zaman bir de html yorumlayıcı
girer. html yorumcular farklı çalışır. hangisi olacağına karar vermen lazım.
firefox (vs.) kullanacağına karar versen bile bunu online çevirip göndermek
yine mantıklı değil. çünki istemciye ulaşan html ( belkide js ve css
dosyaları) belli bir süre sonra derlenir ve görünüt oluşur. bundan sonra
screenshot alınır. verline linklerdeki skriptlerdeki "sleep 15" gibi şeyler
bu beklemenin eseridir. yani anlık çeviri yapıp göndermen için derleyicinin
bu tahmini süresini (ki buna sadece sen karar verirsin) istemcine
(kullanıcılarına) bekletmek zorundasın. isteğin bu ise mantıklısı sadece
texti resme yazdırarak kullanman. bu mümkün değilse (html kullanman
zorunluysa) tüm içeriği önceden bu veya diğer yöntemlerle resme dönüştürüp
kaydedeceksin. ondan sonra istemciye sadece daha önce oluşturulmuş resmi
göndereceksin. yok eğer alexa gibi site öngörüntüleri almak isityorsan
aşağıdaki yöntemleri kullan:
1. http://mashable.com/2007/08/24/web-screenshots/ //web sitesi önizleme
almak için 15 yöntem.
16. ;) http://images.websnapr.com/?url=www.google.com gibi linkler kullanın.
ilk seferinden çalışmasa bile ikincisinde gerçek resmi göreceksiniz. çok
güzel çalışıyor., flash dahi derliyor.

Elvin Şiriyev
http://siriyev.net