[Linux-programlama] merhaba. kabuk programlamada dosya işlemleri ile ilgili sorularım olacak yanıtlarsanız sevinirim

---------

[Linux-programlama] merhaba. kabuk programlamada dosya işlemleri ile ilgili sorularım olacak yanıtlarsanız sevinirim

From: tankut tan <tankut06_at_yahoo.com>
Date: Tue, 4 Nov 2008 13:01:03 -0800 (PST)

 merhaba .nette arama yapıyorum çok kısıtlı bilgiler var ben acemi bi kullanıcı olduğum için anlamadım. bi yardımcı olursanız sevinirim

linuxta yaptığım işlem bi programın çıktı dosyasının içerisinden alıp başka bir dosyada belirtilen stun ve satıra yazmam gerekiyor. bu baya zahmetli bi iş. kısa yoldan script yazarak bu işi çözmeye çalıştım. ayrıca çıktılar tek dosyada değil durum aşağıdaki gibi...

dosya1
dosya2
.
.
.
dosyan

bende dosyalardan verileri şu şekilde aldım

cat dosya* | grep -i "veri" | cut -f8 -d' '

bu kodla verileri alabiliyorum sonra komuta şunu ekliyorum

cat dosya* | grep -i "veri" | cut -f8 -d' ' >> diğerdosya

diğer dosya boş değil komuttanda anlaşılacağı üzere dosyanın sonuna ekliyor
dosya1 dosya2 ... dosya n deki n tane verleri. ama benim belli stun ve satıra yazdırmam gerekiyor. ayrıca her veri için sırasıyla uygun değerleri satırın başına 1,2,3 ... n değerlerinide yazdırmam gerekiyor. diğer dosya aşağıdaki gibi olmalı..

dosyada var olan açıklamalar
değerler bu 3 satır dosyada var eklenecek olan satır ve stunlar aşağıdaki gibi
eklenecek veri sayısı n

1 dosya1 den alınan veri
2 dosya2 den alınan veri
. .
. .
. .
n dosyan den alınan veri

kısacası linuxta konsoldan var olan dosyaya yada yeni bir dosya oluşturularak istenilen satır ve stuna veriler yazdırabiliyormuyuz.

linux kabuk programlamada dosya işlemleri için komutların kısıtlı olduğunu okudum bazı yerlerde... bu durumda ne yapmalıyım. c fortran gibi proglar mı kullanmam gerekli yoksa kabuk komutları ile bu işi halledebilirmiyim. teşekkürler...