[Linux-programlama] Re: Iframe'e Link

---------

[Linux-programlama] Re: Iframe'e Link

From: Fatih Kaya <fkayaist_at_gmail.com>
Date: Tue, 4 Nov 2008 16:45:02 +0200

Þimdi þu þekilde izah edeyim:

sayfa1.html adlý sayfamýzýn içinde þu þekilde bir link var:

<head>

<title>sayfa1.html</title>

</head>

sayfa2.html sayfamýzýn içinde ise bir iframe mevcut:

<head>

<title>sayfa2.html</title>

</head>

<iframe name="main" width="670" height="470" src="sayfa3.html"></iframe>

Ýstediðim þey sayfa1.html deki linke týklanýnca, sayfa2.html in içindeki
iframe src kýsmýna istediðim sayfayý getirmek. Çünkü default olarak
sayfa2.html deki iframe de baþka bir sayfa olacak. Ama kullanýcýlar
sayfa1.html deki linki týkladýðýnda iframein içindeki görecekleri sayfayý
deðiþtirmek.

Konuyu belki daha kolay anlaþýlýr diye iþlevlerinden de bahsedeyim.

Ben html üzerinden örnek verdim ama sitemiz php üzerinde çalýþmaktadýr ve
her sayfada üyeler tarafýndan oturum açýlabilmektedir. Ancak bu oturumlarýn
iþe yaradýðý tek yer ürünler sayfamýzdýr. Bu sayfada sipariþ vereceklerinde
teslimat adresleri..vs. otomatik çýkmaktadýr. Ancak her sayfada oturum
kontrolü ile üye diðer sayfalarda gezerkende oturumunun açýk olduðu
gösterilmektedir, mesela hoþ geldiniz sayýn falan kiþi diye. ve bu diðer
sayfalarda "üye bilgilerini güncelle" linki bulunmaktadýr. Ýþte üyeler bu
linke týkladýklarýnda, ürünler sayfasýna gidecekler. bu ürünler sayfasý
ürünleri iframe içinde baksa sayfalarda gosteriyor ve sipariþ verme
iþlemi..vs. iframe içinde gerçekleþiyor. üye bilgi guncelleme ekraný da bu
iframe içinde gelmesi gerekiyor. Ancak ürünler sayfasýnda default olarak
iframe de urunler cýktýgý için oraya etki etmek ve diðer sayfalardan üye
bilgi guncelleye týkladýklarýnda iframe içinde çýkmasýný istiyorum.

Uzun oldu ama iyice anlaþýlmasý için yazdým.

Fatih

  _____