[Linux-programlama] Re: Gambas ve QT4 arayüz tasarımcısı hakkında kaynak yardım ?

---------

[Linux-programlama] Re: Gambas ve QT4 arayüz tasarımcısı hakkında kaynak yardım ?

From: Mustafa ARIK [ MaviAteÅŸ ] <mustafaarik_at_gmail.com>
Date: Wed, 21 May 2008 11:44:28 +0300

qt4 kurulu bir linux'ta (Ben Pardus kullanıyorum) ALT+F2 'ye basarak "
qtdemo " yazın. Eğer yüklüyse orada da çok güzel yardımlar var.
Ayrıca yine QT4 için http://qt.comu.edu.tr adresi iyi bir kaynak olabilir.

Benim uzun uğraşlar sonucu elde ettiğim küçük bir deneyimi paylaşmak
istiyorum. QT4 tasarımcı (designer) ile sadece görsel tasarım yaparsınız,
hiç bir yazılım geliştirme dilinde kod yazamazsınız. QT4 Tasarımcı ile
yaptığınız arayüze daha sonra C++, Python, Java gibi dillerle kod yazmak
zorundasınız. Ben C++ ile başladım. Aktarmak istediğim deneyim ise şu
olacak. Yaptığınız bir tasarımı örneğim form.ui olarak kaydettiğinizde, bunu
yazdığınız C++ kodu ile birleştirip derlerken C++ kodunuzu mutlaka main.cpp
dosyasına kaydedin.

Kolay gelsin.