[Linux-programlama] Re: php editor (IDE)

---------

[Linux-programlama] Re: php editor (IDE)

From: Mahir B. Aşut <mahir.asut_at_ttmail.com>
Date: Thu, 08 May 2008 19:38:27 +0300
Değerli arkadaşlar,

notepad++, misal ford focus olsun, freeware olan pspad mercedes s500'dür :-)

Perl ile ilgili bazı ufak renklendirme hataları nedeniyle (ki bu da programın edit bileşeninden kaynaklanıyor) windows altında daha iyisini yıllardır aradığım halde maalesef bulamadım (aslında ondan daha iyisi jan goyveart'ın editpad pro'sudur ancak onun da ftp entegrasyonu ile ilgili ufak bir eksiği beni kullanmaktan alıkoydu)

Diğer yandan,
farklı platformlarda kullanılacak çok hafif ve güçlü bir editör söz konusu ise Scintilla Scite'ı tek geçerim ;-)

Saygılar,
Mahir

Ömer F. USTA yazmış:
 Tabi tabi. Ben bu sorunun geleceğini tahmin ediyordum :) Parantez içinde
 belirtiyim, çalıştığım kurumda Adobe ürünleri ve Office ürünler lisanslıdır.

Buna [gerçekten] sevindim.

 Yani korsan kullanmıyorum.

Yazdıklarımı baştan aşağı size yazılmamış gibi okursanız sanırın
"kullanıyorsunuz"
"hırsızsınız" gibi bir ifade bulamayacaksınızdır. "Kullanıyorsanız" ,
"Kullananlar" ,
"Her kim olursa" ifadelerini göreceksiniz. Ve ben bu konuda hala
yazdıklarımın arkasındayım.

 Şimdi size soruyorum, evdeki kullandığınız bilgisayarda 1 tane bile olsun
 korsan program yokmu?

Buyrun Evime beklerim öğrenci evi ama en azından sallama çayımız bulunur :D
Tek yasal olmayan sanırım lipton'un çakması olan ismini bile hatırlayamadığım
dandirk çayımızdır :D

Hiç oyun oynamıyormusunuz?

Hiç oynamaz olur muyum ?

Ben 64 mb ekran kartım ile ancak Abodanware oyunlar
oynayabildiğim  /* ki 2 gb ekran kartım olsayı bile vazgeçmeyeceğim */ eski dos
ve arcade oyunlarını oynuyorum. Ki biraz araştırmayla ilgili oyunların
telif haklarının
artık bulunmadığını serbestce dağıtılabildiklerini ama
satılamadıklarını göreceksinizdir.
Birtek 3d oyun olarak RagnarokOnline oynuyorum ki ilgili oyuna sadece
1 kere değil
her ay için para ödüyorum.

Counter gibi?

Counter güzel bir örnek olmamış HL paralıdır Counter sadece bir
moddur. HL ise elimde
lisanslı mevcut. Counter'ıda sitesinden indirebiliyorsunuz. [ Ki
bendeki zaten HL+Cs şekli ]

Bunları satın alıpmı oynuyorsunuz.

Tabi ki. Size de tavsiye ederim D&R da baya uygun fiyatlara eskinin
popüler oyunlarını
bulmak mümkün. ( Bkz daha 2 gün önce 15 ytl ye Diablo2 satın aldım )

Hadi bilemedim hiçmi mp3 dinmeliyorsunuz?

Mp3 hangi şarkıcı için olursa olsun 24 saatlik olarak indirip dinleme
sonrada silmeye
yasal olarak hakkınız bulunmakta. Öte yandan ben Radyo severlerdenim :D
+ Kanalların yayınlarını sonradan dinlemek için kayıt etmek yasal (
dağıtmadığınız sürece )
Kral TV den çok sevdiğiniz bir müzik / klip varsa kayıt edip dinleyebilirsiniz.
Bunu herhangi bir şekilde dağıtmadığınız veya satmadığınız sürede reklamlarına
katlandığınız için yasal olarak hakkınız mevcut.

Her mp3-ün hakkını / bedelini ödüyormusunuz?

Daha önce de bahsettim ben daha çok radyo sevenlerdenim yani her ne kadar
shuffle yapsanız da açılacak parça sizdeki bir parça olacağı için bilgisayarımda
müzik tutmaktan hoşlanmam. Sadece Ogg şekline soktuğum satın aldığım
Ney albümleri / dinlendirici ortam sesleri mevcut. ( Kod yazarken 1
kupa kahve eşliğinde kullanılmasını tavsiye ederim )

 Deve kuşu gibi kafayı kuma sokmak ile problem çözülmüyor.

Bencede çözülmüyor. Hırsızlık yapılmayarakta rahatça yaşayıp hayatın zevklerine
varabiliyorsunuz. İşinizi görecek / sizi eğlendirecek her tür şeyin
uygun fiyatlısı
hatta bazılarının serbest şekli mevcut.

Gerçek şuki korsan  mp3 dinlemeyen birisini görmedim.

Ne mutlu ki benimle tanıştınız o zaman.

O zaman gördüğüm herkesmi HIRSIZ?

İnsanın her türlü arkadaşı olabiliyor bu devirde.

Bir laf vardır Günahın büyüğüküçüğü olmaz diye.

PS: Eğer Merak ediyorsanız Dizi keyfimi Kurtlar vadisi / Köprü
dizileri ile çıkarıyorum.
Film olarak ise tercihim Anime lerden yana [ Birçok animenin bedava
olduğunu hatırlatırım]. Sinema kültürüm fazla gelişmiş değil o nedenle
Holywood filmlerinden hoşlanmıyorum.
İşletim sistemi olarak Windows XP Pro Ing. [ lisansı okuldan ] ve
Kubuntu Linux kullanıyorum. Autocad / MathLab / Ms İşletim Sistemleri
/ Ms Yazılımlarını [ Ofis olsun , Visual Studio 2008 olsun , Visio
olsun ... ] kullanmasamda kullanmak zorunda olursam lisans ihlali
yapmayacağım çünkü okulun öğrencilere sağladığı lisanslar mevcut.[
Legal ve Öğrencilere dağıtılacağı bilinen Lisanlar]