[Linux-programlama] Re: python dosya okuma/yazma

---------

[Linux-programlama] Re: python dosya okuma/yazma

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Thu, 8 May 2008 12:42:32 +0300

2008/5/8 Ayse Özdemir <ayse.ozdemir1999_at_gmail.com>:
> Merhaba herkese,

Merhabalar,

> Bir dosyanin ilk kismini ("kosul" a bagli) parca1, 2. kismini ise parca2
> diye 2 farkli dosyaya yazdirmak istiyorum. Asagidaki kodu yazdim ancak "
> f3.write(f1.read())
> ValueError: Mixing iteration and read methods would lose data" hatasi verdi
> [...]

s döngüde devamlı uzayan birşey, s yerine line değil mi yazmak istediğiniz?

> f3.write(f1.read())

Bu satırdan önce bir else olması gerekmiyor mu? Koşul gerçekleşirse
f2'ye, gerçekleşmezse f3'e yazmak değil mi yapmak istediğiniz şey?

Ayrıca döngü ile f1'deki satırları zaten alıyorsunuz, f3'e yazmak
istediğiniz şey f1.read() değil line sanırım.

> break

Yapmak istediğiniz şey sadece ilk satırı işlemek değilse burada break olmamalı.

> f1.close()
> f2.close()
> f3.close()
>
> Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.

Necmettin