[Linux-programlama] Arama algoritmasına bakış

---------

[Linux-programlama] Arama algoritmasına bakış

From: OKAN ARI <liste_at_ari-tech.com>
Date: Mon, 31 Mar 2008 12:20:15 +0300

Merhabalar, bazı sitelerde öneri olarak görüyorum, site içi arama konusuna yaklaşım hakkında. Bu konuda sizlere danışmak istediğim bir kaç şey var. Şöyle ki, dinamik içerikli bir site içerisinde, içerde bulunan içerikle ilgili aramalar yapılıyor. Bu arama olayı sitenin bel kemiği. Bu bağlamda arama SQL'leri site üzerinde en büyük yükü oluşturuyor.

Arama için index oluşturmak şeklinde, performansa yönelik çalışamlar okuyorum.Bu çalışmanın genel mantığı nedir die merak etmekteyim. Yani yapılan aramaları ve sonuç SQL çıktıları kaydetmekten mi ibarettir? Boyle bir arama tablosu tutulduğunda, veri değişimleri bu tabloda nasıl güncellenmelidir gibi tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Saygılarımla
OKAN ARI