[Linux-programlama] Re: ncurses kullanan varmı?

---------

[Linux-programlama] Re: ncurses kullanan varmı?

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Mon, 24 Mar 2008 11:40:05 +0200

mirat can bayrak wrote:
> Selamlar gui yazmam gerek fakat gtk, qt benim için biraz fazla karışık :$ bu
> yüzden ncurses öğrenmeye başladım fakat Türkçe karakterlerde sorun çıkarıyor,
> bunun çözümü varmı? ncurses kütüphanesini init ederken birşey mi yapmak
> gerekiyor acaba?
>
> ---------------------------------------------------------------------------------
> #!/usr/bin/python
> # -*- coding: utf-8 -*-·
> import curses #curses i yükle
> curses.initscr()
> mypad = curses.newpad(100, 100)
> mypad.addstr("Türkçe KARAKTER TESTİ: AaEeİiÜüZzĞğ")
> [...]
kullandığınız kabuk ile çıktı veren uygulamanın karakter kodlaması aynı
olması gerekir. sorun kullandığınız kabuğun tr_TR.iso8859-9 karakter
setine göre ayarlanmış olmasından kaynaklanıyor. eğer gnome-terminal
kullanıyorsanız üst menüden terminal->karakter setini ayarla ile o anlık
değişiklik yapıp kontrol edebilirsiniz. kalıcı çözüm için debian
kullanıyorsanız dpkg-reconfigure locales ile tr.utf8 ekleyip default
seçeneğinide utf8 yaparsanız sanırım sorun yaşamazsınız. diğer
dağıtımlarda gerekli araç hangisi bilemiyorum. kolay gelsin.