[Linux-programlama] Re: sql sorgusu?

---------

[Linux-programlama] Re: sql sorgusu?

From: Kasım ERKAN <kasim.erkan_at_gmail.com>
Date: Tue, 18 Mar 2008 15:37:18 +0200

Herkese mrb ;

Ben mesela bi sorgu yazıyorum kendi table m da

"Select adi , soyadi, sicilno from sicil" dediğim zaman bana adi, soyadi ,
sicilno ya göre sicil table nda kileri çağırdı

Ahmet Er 1

Mehmet Es 2

Ben burada union all komutunuda kullandığım zaman alt alta listeleme
yapıyor

Ahmet Er 1

Mehmet Es 2

Ahmet Er 1

Mehmet Es 2

Gibi

Ama union komutunu kullandığımda

"Select adi, soyadi, sicilno from sicil" kıstasları sen belirlersin where
komutu ile artık

"Select adi, soyadi, sicilno from sicil union

Select adi,soyadi, sicilno from sicil" komutu ile de dublicate olan
kayıtlardan tekini getirmiş olursun diye biliyorum denedim bende
geldi..silme olayına gelince zaten silmeyi de bundan yola çıkarak yaparsın..

Yanlışım varsa hocalarım düzelsin bildiğim bu :-) iyi çalışmalar

  _____