[Linux-programlama] Format sonrası C derleme problemi

---------

[Linux-programlama] Format sonrası C derleme problemi

From: Levent SARI <floyd07_at_gmail.com>
Date: Sat, 15 Mar 2008 01:39:04 +0200

Herkese merhabalar,
Öncelikle kusura bakmayın buna benzer bir soruyu listeye daha önce yine
sormuştum ve oradan aldığım cevaplar doğrultusunda problemimi çözmüştüm
ancak dün disk tablosu problemi yüzünden bilgisayarımı komple
formatladım ve yedeğini aldığım ubuntu 7.10 daki "home" klasörümü yeni
kurduğum "ubunutu 7.10" a ya yükledim. Ancak home kalsörümü yeniden
yüklememe ve tüm güncellemelerini yapmama rağmen artık yazdığım "c
kodları"nı "ubuntu" da derleyemez oldum. İki gecedir tekrar tekrar
kodlarımı kontrol etmeme ve deneme rağmen hala hata alıyorum. Öyleki
durumun vahametini size çok basit bir programla anlatayım. Şimdi gedit
ten aşşağıdaki c programını(1) yazıp home klasörümün içerisine "deneme.
c" olarak kaydediyorum ve daha sonra terminali açıp ("mehle_at_turkuaz:~$
gcc deneme.c -o ilk.out") şeklinde yazdığım deneme.c programını
terminalden derlemeye çalışıyorum ve sırasıyla
mehle_at_turkuaz:~$ gcc deneme.c -o ilk.out
deneme.c:1:19: hata: stdio.h: No such file or directory
deneme.c: 'main' işlevinde:
deneme.c:4: UYARI: 'printf' yerleşik işlevinin uyumsuz örtük bildirimi
mehle_at_turkuaz:~$
hatalarını alıyorum. Hani herhangi bir yerde hata yapıyorumdur diye daha
önce yazdığım ve yine aynı şakilde elimde hazır derlenmiş şekilde duran
c programlarımı tekrar derlemeye çalıştığımda da aynı hatayı alıyrum.
Kısacası daha önce hatasız derlediğim c programımı tekrar derlemeye
çalıştığımda bana yukarıdaki hatayı veriyor.
    Böyle basit bir sorunla sizleri rahatsız ettiğim için hepinizden
özür dileyerek, sorunun ne olduğu ve çözümü konusunda yardım talep
ediyorum. Herkese tekrar tekrar teşekkürler..

1-)