[Linux-programlama] Re: PHP 5 yerine PHP4 ü nas?l kurabiliriz

---------

[Linux-programlama] Re: PHP 5 yerine PHP4 ü nas?l kurabiliriz

From: Devrim GÜNDÜZ <devrim_at_gunduz.org>
Date: Mon, 10 Mar 2008 19:00:53 -0700 (PDT)

Merhaba,

On Tue, 11 Mar 2008, Ömer TEKİROĞLU wrote:

> php 5.2.5 kaldirmak için "yum list installed" ve "rpm -qa | more" ile
> yüklü paketleri listeledim
> Aşagıda bu listeleri veriyorum bunların içinde kaldıracağım paketi
> bulamıyorum
> Sunucu CentOs 4.6 apache 2.0.63 kurulu. Bu sunucuya php 4.4.7 veya
> 4.4.8 4.4.6 bunlardan birini kurmam gerekiyor
> yum ve rpm nin kurulu paketler listesi aşağıdakiler dir.

<kesildi>

CentOS 4.6 zaten PHP 4 ile geliyor. Sizdeki PHP 5 kaynak koddan derlenmiş
ve sunucunuza kurulmuş gözüküyor paket listesinden. (Centosplus deposuna
baktım, orada 5.1.6 var bu arada)

Teorik olarak:

1. Kaynak kod kurulumunu temizlemek
2. yum install php php-mysql
    komutu ile PHP paketini kurmak
3. httpd.conf içindeki libphp5.so referansını kaldırmak
4. Apache'yi bu işlemden sonra yeniden başlatmak

adımlarını sırası ile yaparsanız PHP 4 ile çalışabilir duruma gelirsiniz.
Amma velakin PHP 4.3.9 kuracaksınız bu komutlarla ;) Eğer PHP 4.3.9 size
yetmezse (4.4.6 - 4.4.8 gerekir demiştiniz gerçi ama denemekte fayda var)
o zaman bu sefer o paketleri kaldırıp istediğiniz PHP sürümünü kendiniz
derleyeceksiniz.

Ben böyle zamanlarda

php-config --configure

çıktısını kullanarak derliyorum PHP'yi, en azından paket kurmuşa yakın
işlem oluyor.

Kolay gelsin,

--
Devrim GÜNDÜZ