[Linux-programlama] Re: sql sorgu

---------

[Linux-programlama] Re: sql sorgu

From: nsm <nesimiacarca_at_gmail.com>
Date: Tue, 4 Mar 2008 16:15:23 +0200

Sayın Ömer BARLAS demişsiniz ki

>hem tagrelations tablosundan kurtulursun, hem de tag olayın daha derli
toplu
>olur.

Yani şöyle oluyor:
***Detail | tags***
    Girdi1 | istanbul,abana,izmir
    Girdi2 | abana,izmir,sdfsdf
    Girdi3 | 123,abana

peki yukarıdaki gibi adana yerine abana yazmışsak ve düzeltmek istersek
başka problemler ortaya çıkacaktır değilmi :) tek tek her satırı güncellemek
sıkıcı olsa gerek. Bence önceki tasarım daha iyi ben bizzat ona benzer bir
yapı kullanıyorum zaten sitemde. (nesimia.com)

04.03.2008 tarihinde Omer Barlas <omer_at_serbestcagrisim.com> yazmış:

> [...]
>
> komutunu kullanın. DB'den geri çağırırken de daha hızlı bir kod ile
> çağırmak
> mümkün olur, bkz;
>
> $ga = mysql_query("SELECT * FROM Blog WHERE BlogId='3'");
> $blog_id = mysql_result($ga, 0, "BlogId");
> $blog_tags = mysql_result($ga, 0, "BlogTags");
>
> $get_tags = mysql_query("
> SELECT * FROM
> tag
> WHERE
> FIND_IN_SET(tagID,'".$blog_tags."'
> ");
>
> hem tagrelations tablosundan kurtulursun, hem de tag olayın daha derli

Nesimi ACARCA
www.nesimia.com