[Linux-programlama] python editor.

---------

[Linux-programlama] python editor.

From: Timuçin Kızılay <tim_at_savaskarsitlari.org>
Date: Fri, 27 Jun 2008 16:37:33 +0300

KDE ortamýnda çalýþacak, makinayý fazla kastýrmayacak basit ama güzel
bir python editör arýyorum. Þimdiye kadar Kubuntu üzerinde kate adlý
editörle oldukça mutluydum ama kodu güzel güzel renklendiriyor, tablarý,
indentleri de iþaretliyor ne güzel derken bir de kod tamamlama yapsa ne
güzel olur dedim ama bu isteðimi karþýlayacak python editor arayýþým
yine linux'un her zamanki "bol seçenek iyidir" olgusuna takýldý. Yaa bir
google aramasý yaptým onlarca editor var. apt paket depolarýna baktým
orada da bir sürü var. Hepsinin baþka baþka güzel özelliði var ama
istediðim hafif minimum birþey, haliyle python kullananlara sorayým,
tanýt alana kadar kate kullanmaya devam ederim.
Kod tamamlama o kadar da iyi birþey deðil, olmasa da olur þeklindeki
ifadeler karþýsýnda ikna olmaya da hazýrým. Nasýl olsa ilk kez
kullandýðým bir library kullanacaksam dokumanlarýný bir þekilde
buluyorum. Önceliðim makinayý yormamasý ve ekraný verimli kullanmasý,
zaten 9 inch 1024x600 ekran kullanýyorum, altta üstte kocaman toolbarlar
falan gibi þeyler olmasýn. Kodu çalýþtýrmasa bile olur nasýl olsa kod
sunucuda çalýþýyor.