[Linux-programlama] Bir String'i Ikilik tabanda 64 bit ile ifade etmek

---------

[Linux-programlama] Bir String'i Ikilik tabanda 64 bit ile ifade etmek

From: Azer Koculu <azer_at_kodfabrik.com>
Date: Tue, 24 Jun 2008 11:56:39 +0300

Merhaba,

Asagida linkini verdigim belgede gecen su satiri anlayamadim;

"Gerçek verimizin uzunluğu 300 bit idi ve bunuda ikilik tabanda 64 bit
ile ifade edip 448 bitlik verimize ekleriz."

http://belgeler.org/howto/md-algoritmalar.html#md-mainloop

Ayni adim wikipedia'da su pseudo koduyla geciyor:

append bit (bit, not byte) length of unpadded message as 64-bit
little-endian integer to message

Gercek verimizi (bir string) nasil 64 bit ile ifade edilebilir? Bunu
ve wikipedia'daki pseudo kodu aciklar misiniz?

tesekkurler

--
Azer Koçulu
http://azer.kodfabrik.com