[Linux-programlama] Javascript ile firefox kapanışı..

---------

[Linux-programlama] Javascript ile firefox kapanışı..

From: Rüºtü Derici <rustuderici_at_gmail.com>
Date: Fri, 6 Jun 2008 05:03:30 +0300

Merhaba,
Aslında klasik bir sorun gibi gözüksede dallandıkça can sıkan bir problemim var.
Bir alışveris sitesi uygulaması deniyorum..dil php 4.2
Burada sayfa kapatıldığında yada sitenin dışında bir adrese
yönlendiğinde session'un bitmesini istiyorum..
web browser'i kapattığınızda sorun yok..
>ini_set("session.cookie_lifetime","0");
çalışıyor.

 ama tab kapatıldığında sıkıntı başlıyor.(tabın yanındaki x butonuna
basıldığında).
javascript ile window.onclose eventini override etmeye çalıştığımda
firefox bizi engelliyor..diyorki bir sayfa script tarafından
açılmamışsa script tarafından kapatılamaz..
firefox ayarları üzerinde oynamaya kalkarsak (yine javascript ile ) ,
windows kullanıcılarından (özellikle windows serverlar tarafından
restrict edilmiş şirket kullanıcıları..) restricted hatalarını
alabiliyoruz..
onbeforeunload ya da onunload'a
> window.location.href="logoff.php"
gibi bir script yerleştirsek bu seferde sayfa kapanana kadar logoff
çalıştı çalıştı..çalışmadı yine session kalıyor..
eh client ile server arasındaki iletişim süresi bir trafiğe denk
geldiğinde yani iletişim saliseler esnasında gerçekleşmezse de
çalışmıyor logoff.php .. (yani session u elle öldüremiyorum)

bu konuya global bir çözüm getirmek istesek yani gmail gibi mesela..
gmail e ait bütün tablar ve browserlar
kapatıldıktan sonra bir daha gmail'e girmeye kalkarsak login ekranına
dönüyor.. ama birtek tab bile açık olsa ..
yeni bir browserda dahi gmail yazdığımızda hesabımıza girebiliyoruz..

bunu nasıl çözebilirdik?

Sevgiler,
Rüştü