[Linux-programlama] mysql guvenli iletisim

---------

[Linux-programlama] mysql guvenli iletisim

From: What you get is Not what you see <wyginwys_at_gmail.com>
Date: Thu, 5 Jun 2008 12:03:51 +0300

Merhaba
Mysql server ile clientlar arasinda guvenli iletisim kurmanin
yollarindan 2 tanesi su:
1-mysql serveri ssl destegi ile calistirmak.
(http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/secure-connections.html)
2-Ssh ile port forwarding, ya da tunnelling yapmak.
(http://www.ibm.com/developerworks/aix/library/au-tunnelingssh/index.html)
Bunlarin birbirine gore farkli dezavantaj ve avantajlari var elbette.
Hiz ve esneklik acisindan dusundugumuzde bana 2. daha uygun geldi.Siz
ne dersiniz?
2.Bir sorum ise daha once sordugum bir soru. Cevap gelmedigi icin
tekrar soruyorum.
Mysql serverda 3306 nolu portta calisiyor. Ben ise shelldeki 'mysql'
programinin yaptigi isi
yani servera baglanma isini 'nc' ile yapmak istiyorum. Bunun icin
kullanilan protokol dilinin ayrintilarini
nerede bulabilirim? Bu is nasil yapilir?