[Linux-programlama] Re: Sadece 3 satır kod ile Web sitesinin hızı %500 artar mı?

---------

[Linux-programlama] Re: Sadece 3 satır kod ile Web sitesinin hızı %500 artar mı?

From: Ozgur KOCA <ozgurkoca_at_gmail.com>
Date: Mon, 21 Jul 2008 04:47:36 +0300

Biraz göz attım da, işe yaradığı kesin. Yalnız %500 duruma göre değişebilir,
%200 de olabilir %2000 de.

Betik temel olarak iki tür iyileştirme yapıyor.

Sunucu ile tarayıcı arasında gzip cıkıştırmasını açıyor. Böylece sayfa
içeriği tarayıcıya sıkıştırılarak daha kısa sürede gönderiliyor. Tabi bunun
tarayıcıda genişletme süreci de var.

Diğer ve daha etkili iyileştirmesi ise; dinamik oluşturulan sayfaların
sunucuda önbelleklenmesi şeklinde. Anasayfasında 8 SQL ve bir miktar string
fonksiyon olan bir sayfada yaptığım denemede, sayfa normalde 0.03 - 0.04 sn.
aralığında oluşturulurken bu süre 0.0020 - 0.0030 seviyesine düştü. Bu da
%1000 lik bir oran. 0.0020 aslında ortalama lokal bir dosyaya erişim süresi,
sayfanız bu sürelerde oluşturuluyorsa doğal olarak bir faydasını görmke
beklenmez.

Özgür Koca