[Linux-programlama] Re: birden fazla svn ve git kontrolü

---------

[Linux-programlama] Re: birden fazla svn ve git kontrolü

From: Recai OktaÅŸ <roktas_at_debian.org>
Date: Thu, 10 Jul 2008 11:00:06 +0300

Merhaba,

* Bahri Meric CANLI [2008-07-10 10:34:27+0300]
> Şuanki durum şu şekilde her mirror için ayrı bir dizin bulunuyor. Basit
> bir script yerel kopyadan dosyaları yansıların yereldeki dizinlerine
> kopyalıyıp commit ediyor. Sorunuza yanıt vermeke gerekirse script ile
> belli ölçüde otomatikleşmiş olsada elle yapıyorum da denebilir.

Bu durumda n tane _yansı_ değil, (sts açısından) birbirinden bağımsız n
tane proje oluyor[1]. Böyle bir sistem _sürdürülebilir_ ("maintainable"
anlamında) olmaktan çok uzak. Şüphesiz ki süreci kolaylaştıracak bir takım
betikler yazılabilir ve siz de bu konuda yardım istiyorsunuz. Ama bence
böyle bir sistemde ısrar etmeyin. Ukalalık olarak değerlendirmezseniz,
sevdiğim bir sözü yeri geldi zikretmek durumundayım: "Bir işi halletmenin
en kestirme yolu o işe hiç başlamamaktır." :-)

Peki, yerine ne öneririm? Amaç yedeklemek ise tek bir svn veya git (ama
ikisi birden değil) ana deposu yeterlidir. Birden fazla kopya olsun
istiyorsanız yine sadece git veya svk'dan (svn değil) birini kullanarak her
yansıya belirli aralıklarla "push" yapın.

[1] Dosyaları her dizine eşzamanlama gereği bir yana proje tarihçelerinin
    aynı olması için commit iletilerinin de aynı olması gerekecek.

--
roktas