[Linux-programlama] python ile http üzerinde herhangi bir adrese (dosyaya:html,jpg ) mümkünmü?

---------

[Linux-programlama] python ile http üzerinde herhangi bir adrese (dosyaya:html,jpg ) mümkünmü?

From: Mirat Can Bayrak <horselogy_at_gmail.com>
Date: Tue, 08 Jul 2008 22:30:03 +0300

selamlar bir download programı yazıyorum bir dosyaya urllib.retrieve ile
download işlemini başlattığım zaman eğer dosyaya ulaşılamıyorsa yani
verilen url yanlış ise program birkaç dakika bekliyor dosyayı
indiremezse program hata verip konsola düşüyor. Bu sorunu aşağıdaki gibi
hallettim

try:
  dosyayı indirmeye çalış
except:
  print "üzgünüm adres yanlış"

bu yöntem çalışıyor ama yinede bekleme süresi haylice fazla .. diyorum
ki elimde şöyle bir fonksiyon olsa (adı kendini ifade ediyor) :

is_it_accessable(url) : bool

ve bana dosyanın ulaşılabilir olup olmadığını hemencecik döndürse de ben
download işlemini ona göre başlatsam...

Mümkünmüdür? Fikir ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim