[Linux-programlama] Ürün sayısını hesaplama

---------

[Linux-programlama] Ürün sayısını hesaplama

From: OKAN <liste_at_ari-tech.com>
Date: Tue, 1 Jul 2008 20:02:46 +0300

Merhabalar, id, parent_id mantığıyla oluşturulmuş bir ketegori tablosu uzerinden bir ornek vermek istiyorum.

Ör:
Beyaz Esya
    Buzdolapları (ID:2, Urun Sayısı:12)
    Televizyonlar (ID:3, Urun Sayısı:11)
    Ankartreler
        Ankastre Tip1 (ID:5, Urun Sayısı:2)
        Ankartre Tip2 (ID:4, Urun Sayısı:3)

Yukarıdaki gibi bi kategori yapısında her kategorinin kendi ID'si mevcut ve her kategrinin altıdna ürünler var.

Urunler tablosu:
urun_id, kat_id, isim seklinde olsun.

Her kategori_id urun tablosuudna tutuluyor. Ancak ben Ust kategori olan Beyaz Eşya kategorisinin toplam urun sayısı olan 28 rakamını nasıl bir SQL ile hespalatırım?

Saygılar

OKAN