[Linux-programlama] Re: AJAX ve JavaScipt ile URL deðiþtirme

---------

[Linux-programlama] Re: AJAX ve JavaScipt ile URL deðiþtirme

From: Serkan YARAMAZ <serkan_at_yaramazca.com>
Date: Wed, 27 Feb 2008 00:00:50 +0200

Facebook'taki foto olayýný inceledim ve þöyle olabileceðini düþünüyorum.

Ýleri ve geri butonlarýnda o fotolarýn sayfalarýnýn gercek adresleri var ki
kopyala yapýstýr dedigimizde o fotolar gorunuyor.

Bir ornekle nasýl olabilecegini acýklayayým.
Mesela : Ýzlediðimiz foto nun idsi : "b" bir önceki "a" bir sonraki "c"
olsun.
photo.php?pid=b ile o fotoyu cagýrdýk. Sonra next tusu ile "c" fotosunu
cagýrdýgýmýzda týkladýgýmýz ettigimiz a elementinin href degeri
photo.php?pid=c
olasýna ragmen burda bir onclick ajax calýsýyor ve týkladýgýmýz a
elementindeki hrefin içinden pid yi yani "c" yi cýkartýyor ve o "c" nin
oldugu resmi sayfaya basýyor. Daha sonra ise urlnin sonuna #pid=c ekliyor.
yani yeni url'miz photo.php?pid=b#pid=c oluyor.

Biz bu urlyi kopyala yapýstýr yaptýgýmýzda da url javascript ile
photo.php?pid=c
þekline donusturuluyor ve yine c fotosu acýlýyor.

Sanýrým bu þekilde bir yöntem izlenmiþ.

SAYGILAR
Serkan Yaramaz