[Linux-programlama] Re: AJAX ve JavaScipt ile URL değiştirme

---------

[Linux-programlama] Re: AJAX ve JavaScipt ile URL değiştirme

From: Nuri Akman <nuri.akman_at_hazine.gov.tr>
Date: Tue, 26 Feb 2008 14:14:02 +0200

Arkadaşlar,

Üzüntü ile http://www.webmasterworld.com/forum88/2665.htm adresindeki
yazışmaları okudum :(

Çok ilginç ki, URL'deki # karakteri ve sonrası server'a hiçbir zaman
GÖNDERİLMİYOR!!!

Bu üzücü haber üzerine FaceBook resim albümü linkini bir daha inceledim
ve gördüm ki,

*http://www.facebook.com/*photo.php*#pid=160222&id=686426247*

olarak çağırılan sayfanın adresi

*http://www.facebook.com/*photo.php*?=&pid=160222&id=686426247*

olarak düzeltiliyor.

java script'i kapatıp birinci linkteyi sayfayı açmaya çalıştığımda
FaceBook "Sayfa Bulunamadı" mesajını verdi.

Gördüm ki, FaceBook javascript ile *"#"* karakterini *"?=&"* ile
değiştirerek sayfayı sunucuya tekrar gönderiyor.

# karakteri ve sonrası JavaScript ile alınmak istendiğinde
*window.location.hash* komutunun kullanıldığını da öğrendim.

Arkadaşlar, bu konudaki gelişmeleri sizlerle paylaşmaya dervam edeceğim.

Selamlar,
Nuri AKMAN

Mahir B. Aşut yazmış: