[Linux-programlama] Re: süre kontrolü?

---------

[Linux-programlama] Re: süre kontrolü?

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Mon, 18 Feb 2008 15:30:12 +0200

> Atıf Hocam tşkr ederim cvbın için peki ben kullanıcının sayfayı
> refresh ettiğini nasıl kontrol edicem.
> Javascript bilgim pek yok ta yardımcı olabilirseniz sevinirim.

oturum değişkeninde zaman bilgisi tutacağınız ve her seferinde bunu
artıracağınız için refresh edilip edilmediğini anlamak zor olmayacak.
(refresh edip etmesininde bir önemi kalmıyor bu mantıkla)
örneğin:

$saat = şuanki zaman+$_SESSION["saat"]; (mktime fonksiyonunu
inceleyebilirsiniz)
$_SESSION["saat"] = $saat;

if ($_SESSION["saat"] olması gerekenden büyük ise )
süreniz dolmuştur.
else
echo "<script language=\"javascript\">var sure = $_SESSION[saat]
</script>";

<head>
<script language="javascript">

function sureyibaslat()
{
        sureninbasladigi yer + sure; // php içerisinde genel değişken
olarak tanımladığımız js değişkeni.
}

</script>

genel mantık bu şekilde olabilir. tabi burada zamanım olmadığı için
programı yazamadım ama zaman hesaplama fonksiyonları ile oturumdan gelen
değerleri artırıp geçen zamandan çıkrarısanız ne kadar süredir bağlı
olduğunu bulursunuz. bunun için veritabanı vs.. kullanılabilirde ancak
bence gerek yoktur. bu mantık ile oturum değişkeninin en sonki zamanı
tutan değerleri üzerinden halledilebilir. halledemezseniz geniş bir
zaman da kodları buradan yollarım.

kolay gelsin.
Atıf CEYLAN