[Linux-programlama] Re: fikir alış-verişi

---------

[Linux-programlama] Re: fikir alış-verişi

From: Bora Güngören <bora_at_boragungoren.com>
Date: Tue, 30 Dec 2008 10:37:33 +0200

Merhaba,

PHP türü tip denetimsiz betik dillerindeki ana eksiklik modelleme
sırasında ortaya çıkıyor. Bazı ilişki türlerini modellemek için gerekli
araçlarınız olsa bile tip denetimsizlik nedeni ile bu kodlamaya modelin
dayatılamaması demek. Bunun bir avantaj olduğu yerler de var. Ama
karmaşık iş mantıklarını kodlarken dezavantaj haline geliyor.

Web uygulamaları için gerekli olan rol temelli erişim denetimi,
şablonlama, kural motoru entegrasyonu, nesne ilişkisel eşleme, kapsamlı
bellek yönetimi için oturum, istek gibi bellek kapsamlarının ayrılması,
metin ve belge içi arama, kriptografi gibi konularda PHP API'leri sayıca
az veya özellik kümesi olarak yetersiz. Oturup elle yazdığınız zaman da
hem zaman alıyor hem de çoklukla en iyi sonuçları vermiyor. Ayrıca elle
yazdığınız şeyin kendisindeki hataları test etmek de mesele.

Tabii sadece 15 ekranı olan bir uygulama varsa, hangi kullanıcı hangi
ekrana erişir diye bir tabloyla oldukça da verimli bir erişim denetimi
yazılabilir. Ama o ekran içinde farklı erişim kural gereksinimleri olan
10 bileşen varsa, bunların bazıları kullanıcı rolüne göre farklı görsel
yapıya erişecekse, o zaman bunları PHP ile kodlamak başa bela olmakta.

Dediğim gibi ihtiyaç meselesi. Facebook gibi URL'sini bulduğunuz
herhangi bir kaynağa doğrudan erişebildiğiniz son derece güvenli (!) bir
site kuracaksanız sorun değil ama atıyorum Hazine Müsteşarlığı'nın,
TPAO'nun makro-ekonomik parametrelere etki eden verileri işleyen
sistemini yapacaksanız o zaman iş farklı.

Yoksa PHP çok esnek bir dil. Bu esnekliğin inanılmaz yarar sağladığı bir
çok yer var. Ama her aracı yerinde kullanmak gerekli.

Sevgiler,

Bora.