[Linux-programlama] Re: SHA1 vs MD5

---------

[Linux-programlama] Re: SHA1 vs MD5

From: ANIL KARADAĞ <anil.karadag_at_gmail.com>
Date: Fri, 26 Dec 2008 13:22:46 +0200

PHP sürümünüz >= 4.3.0 ise md5 ve sha1 i ayni kolaylikla kullanmaktasiniz.
Her iki ozetleme fonksiyonununda islem kutuphaneleri yukludur.

Bildiginiz gibi sha1 160-bit, md5 128-bit sonuc uretir. Sha1 in islem adimi
md5 den 4 adim fazla oldugundan daha yavas denilebilir.

Ancak brute-force gibi sifre kırma tekniklerinde sha1 bit sayisi daha fazla
oldugundan daha guvelidir.

Sifreleme yaklasiminizin guvenligini arttirmak istiyorsaniz genelde su
onerilir kullandginiz ozetleme metodununa vereceginiz parametrenin de
ozetleme metodundan x sayida gecmesi.
ozetleme_metodu(ozetleme_metodu(..))

iyi calismalar

Anıl KARADAĞ