[Linux-programlama] Re: Sunucunun anlık trafik yoğunluğuna göre karar vermek

---------

[Linux-programlama] Re: Sunucunun anlık trafik yoğunluğuna göre karar vermek

From: Mustafa Aldemir <m_aldemir_at_yahoo.com>
Date: Mon, 15 Dec 2008 13:18:00 -0800 (PST)

--- On Tue, 12/16/08, Mehmet Salih YILDIRIM <linux_at_isadamlari.org> wrote:

> From: Mehmet Salih YILDIRIM <linux_at_isadamlari.org>
> Subject: [Linux-programlama] Re: Sunucunun anlýk trafik yoðunluðuna göre karar vermek
> To: "Özgür yazýlýmlarla çeþitli dillerde yazýlým geliþtirme" <linux-programlama_at_liste.linux.org.tr>
> Date: Tuesday, December 16, 2008, 7:29 PM
> php uygulamanýzdan standart bir özelliðe göre bir
> sunucuya gönderin,
> mesela request'i yapan bilgisayarýn ip numarasý çift
> bir rakam ile
> bitiyorsa A sunucusuna, tek bir rakamla bitiyorsa B
> sunucusuna gönderin.
> [...]

gelen yanýtlar için teþekkür ederim.

round robin veya ip rakamýna göre yollamak pek de istediðim bir þey deðil. Yani load balancing yapmak istiyorum ama iki sunucuya eþit yük vermek deðil amacým.

Bir sunucuda Metro ethernet baðlantýsý var, diðer sunucu ise bir ISP'nin sistem odasýnda duruyor. Metro ethernetin hýzý sistem odasýndakinden daha düþük, ama sistem odasýndakine trafiðe göre ücret ödüyoruz. Metro ethernet ise sabit ücretli. Amacým metro etherneti bant geniþliði yettiði kadar maximum kullanmak. Eðer metro ethernet dolmuþsa sistem odasýndaki sunucuyu kullanmak.