[Linux-programlama] Re: Sunucunun anlık trafik yoğunluğuna göre karar vermek

---------

[Linux-programlama] Re: Sunucunun anlık trafik yoğunluğuna göre karar vermek

From: Cafer ÅžimÅŸek <cfb_at_cafer.org>
Date: Mon, 15 Dec 2008 19:16:42 +0200

Mustafa Aldemir <m_aldemir_at_yahoo.com> writes:

> merhaba,

Merhaba,

> bir video uygulamasý için iki ayrý sunucu kullanacaðýz. Videolarý
> göstermek için PHP ile yazýlmýþ bir sayfamýz var. PHP'nin sunucularýn
> anlýk trafiðine göre ziyaretçiyi iki sunucudan birisine
> yönlendirmesini istiyorum. Sunucular farklý lokasyonlarda olduðu için
> standart load-balancing çözümleri iþimi görmüyor.
>
> Acaba bir sunucunun anlýk trafiðini PHP ile nasýl öðrenebilirim?
> Nagios vb bir programdan trafiði alabilirim diye düþünüm ama Nagios
> bunun için uygun mudur emin deðilim. Ya da siz baþka bir program
> önerir misiniz?

Evet sanýrým bence de Nagios bu iþ için biraz lüks kaçacaktýr.

Aklýma gelen en pratik yöntem, ifconfig çýktýsýný parse edip RX / TX
deðerlerini okuyabilirsiniz.

Bir deðer alýp bir saniye bekleyip (veya belirlediðiniz daha kýsa / uzun
süre de olabilir) sonra ikinci deðeri alýp birbirinden çýkartýrsanýz bir
saniyelik trafiði byte cinsinden okuyabilirsiniz.

> sevgiler,
> Mustafa  Aldemir

Sevgiler.

[...]