[Linux-programlama] Re: bash scripti - kullanıcı ekleme

---------

[Linux-programlama] Re: bash scripti - kullanıcı ekleme

From: CortexMed <corlinux_at_gmail.com>
Date: Mon, 15 Dec 2008 14:26:48 +0100

15.12.2008 tarihinde Alper KANAT <tunix_at_raptiye.org> yazmış:

> Merhaba,
>
> Aklıma gelen 1-2 şeyi paylaşmak istiyorum.
>
> 1) Elinizde sadece öğrencilerin adları ve soyadları olan bir liste
> olsaydı, kullanıcı adlarını otomatik olarak yarattırabilirsiniz
> aslında.. Ya da öğrenci numaraları (eşsiz olduklarını varsayıyorum) da
> kullanıcı adı olarak kullanılabilir.

Merhabalar, benzer bir algortimaya da benim ihtiyacim olacak.

Okula her kayıt olan öğrenci ve annesi ve babası için bir eposta adresi
yaratılacak.
Ertesi yıl aynı isimle bir öğrenci , hatta hem de aynı isimde anne ve baba
da olsa, aynı adresi bir daha yaratmayacak,
eğer bu düşük ihtimal gerçekleşmiş ise eposta adresinin sonuna bulunulan
YIL'ı ekleyecek.

Yani her yıl arşive eklenen yeni ( yaklaşık 100 kişi x 2 ) öğrenciler
dosyasını referans olarak tarayıp - karşılaştırıp ondan
sonra eposta adresi ataması yapacak.

Bu referans dosyası veri tabanında değil, metin dosyasında olacak.

Eski hiçbir hesap silinmeyecek.

Parola hiç önemli değil..

security derdimiz yok, herşey plain text..

Kodlaması da algoritması da zevkli bir ugraş ama maalesef benim vaktim yok.
Zevki sizinle paylaşayım dedim :)

--
Bekir SONAT, mailto:corlinux_at_gmail.com
Türkçe harfleri sorunsuz görüntüleyebilmek için UTF-8 kodlama ayarını