[Linux-programlama] Re: bash scripti - kullanıcı ekleme

---------

[Linux-programlama] Re: bash scripti - kullanıcı ekleme

From: Bülent ŞENER <bulent.sener_at_gmail.com>
Date: Mon, 15 Dec 2008 02:06:17 +0200

Merhaba,

2008/12/15 Alper KANAT <tunix_at_raptiye.org>:
> Merhaba,
>
> Aklýma gelen 1-2 þeyi paylaþmak istiyorum.
>
> 1) Elinizde sadece öðrencilerin adlarý ve soyadlarý olan bir liste
> olsaydý, kullanýcý adlarýný otomatik olarak yarattýrabilirsiniz
> aslýnda.. Ya da öðrenci numaralarý (eþsiz olduklarýný varsayýyorum) da
> kullanýcý adý olarak kullanýlabilir.

Elimizde öðrencilerin adý ve soyadlarýnýn olduðu liste var ve
kullanýcý adlarýný bu listeden oluþturuyorum.
Öðrenci numaralrýmýz eþsiz deðerlerden oluþuyor ancak mail adresi için
kullanýlmasýný Üniversitemiz açýsýndan doðru bulmadýk.
> 2) Deðiþken atamasý, deðiþken karþýlaþtýrmasý yaparken "" kullanmakta
> fayda var; örneðin dosya="~liste" gibi..

Buna dikkat edeceðim.

> 3) Bash betiði içerisinde perl satýrý kullanmasanýz daha iyi olur
> bence.. Perl, her daðýtýmda geliyor dahi olsa yine de betiðin dýþa daha
> az baðýmlý olmasý daha iyi olur. O satýrý mkpasswd kullanan baþka bir
> satýrla deðiþtirebilirsiniz.

En kýsa sürede deðiþiklik için araþtýrma yapacaðým.
> 4) useradd ile baþlayan satýrda her kullanýcýnýn kendine ait bir grubu
> olmasýný saðlýyorsunuz. Bunun yerine öðrencileri tek bir grupta toplamak
> izinler açýsýndan daha kolay olurmuþ gibime geliyor.

Hatýrlatma iin teþekkürler...

> Ýyi çalýþmalar..
>

> Alper KANAT <tunix_at_raptiye.org>

Listelerde yanýtlarýn hýzýna hayraným. Bu saatte bu kadar hýzlý yanýt...

Bülent ÞENER