[Linux-programlama] Mysql cümleciği yardım - 2 tablo kayıtlarının yan yana litelenmesi

---------

[Linux-programlama] Mysql cümleciği yardım - 2 tablo kayıtlarının yan yana litelenmesi

From: Zekeriye Bozkurt <zekeriye_at_hotmail.com>
Date: Wed, 20 Aug 2008 23:23:30 +0300

Selamlar;

Yapıları aşağıdaki şekilde olan 2 tablom var.

Master -> Itemno integer, TANIM varchar(200);
1 - tanım1
2 - tanım2
3 - tanım3

Detail -> KAYITno integer, ITEMNO integer, Deger FLOAT;
1 - 1 - 100
1 - 2 - 200
2 - 1 - 150
3 - 3 - 50
..

Bir kayıtno ya ait en fazla 10 adet detay kayıt olabiliyor. Bir kayıtno ya ait tanımları yan yana , tutarları yan yana 2 sutün halinde aralarına char(XY) koyarak nasil birleşik olarak listeyebilirim veya temporary bir table içine alabilirim?

Göstermek istediğim şekil şöyle;
resultset kayitno integer, TANIMLAR varchar(2000), TUTARLAR VARCHAR(2000);

1 - TANIM1 * TANIM2 - 100 * 200
2 - TANIM1 - 150
3 - TANIM3 - 50

Mysql versiyonu 5.1.11 Community

Acilen bu sorunu çözmem gerekiyor.

Zekeriya BOZKURT

PS : Mysql de yeni olduğum için kusura bakmayin, detay verirseniz sevinirim.