[Linux-programlama] MYSQL sorgu yardım.

---------

[Linux-programlama] MYSQL sorgu yardım.

From: Güyçmyrat Amanmyrat <guychmyrat_at_yahoo.com.tr>
Date: Tue, 19 Aug 2008 16:20:13 +0300

Merhaba.

3 tablom var.

Account
id | firstname | lastname
14 | Kerem | AKAY
38 | Murat | Türkmen

Chat

id | reciever | sender | message | sendDT | stat | owner |
1 | 38 | 14 | Hi! | 12:15:05| 0 | 14
2 | 38 | 14 | Hi | " | 1 | 38
3 | 14 | 38 | Hi2 |12:08:01 | 0 | 38
4 | 14 | 38 | Hi2 |12:08:01 | 1 | 14

MinChat

id | s | r | update_at
1 | 38 | 14| 12:20:5

Chat tablomda Kerem ile Murat konuşmuşlar. Kerem "Hi!" göndermiş ve bunu 1.2. satırda yazdırıyorum. Yani her ikisi içinde yazdırıp sonra ownerlerini veriyoreum.
Aynı şekilde Murat Kereme cevap vermiş oda her iki tabloda yazılmış. Stat, gelen chatin okunup okunmadığını kontrol ediyor. Eğer okunduysa 1 değilse 0.

Belli aralıklar ile sorgu yapıyorum. Şunu yapmak istiyorum.
Chat tablosunda sıfır olanlarını getir.
Minchat tablosunda eğer sender minimize yapılmışsa (Murat -> Keremi minimize yapmış) o satırı çıkar
Account Tablosundaki id ile Chat.SENDER eşleşsin ve Account Firstname, lastname gelsin.

Bunu nasıl yapabilirim acaba ?

Teşekkrüler.