[Linux-programlama] ./configure ve ozel klasorde kurulu bağımlılıklar

---------

[Linux-programlama] ./configure ve ozel klasorde kurulu bağımlılıklar

From: Husrev <wapper_at_gmail.com>
Date: Sat, 2 Aug 2008 16:38:17 +0300

web sunucumda shell account'um var, ve php scriptimde kullanmak istedigim
wvWare adlı paketi kurmak istiyorum. Ancak bu paketin bir bağımlılığı olarak
libgsf kurmam gerekiyordu. kurdum.

libgsf için
./configure problemsiz çalıştı,
make bir iki derleme hatası verdi, düzelltim, düzeldi :)
make install root olmadığım için /usr/bin e derlenmiş dosyaları atamadı,
yahut normalde nereya atıyorsa atamadı :)
ben de ./configure --prefix=/home/themolla/bin/ komutuyla kendi klasorum
altinda bir yere kurdurdum.

wvWare için
./configure problemli, libgsf'i bulamamaktan şikayetçi, ben ise ona nasıl
libgsf'i göstereceimi bilemiyorum.

checking for libgsf-1 >= 1.7.2... Package libgsf-1 was not found in the
pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `libgsf-1.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'libgsf-1' found

configure: error: Library requirements (libgsf-1 >= 1.7.2) not met; consider
adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if your libraries are in
a nonstandard prefix so pkg-config can find them.

diye bir çözüm öneriyor ama pek anlamadım, PKG_CONFIG_PATH değişkenine,
"/home/themolla/bin/", "/home/themolla/bin/lib/" gibi değerler vererek
denedim ancak aynı hatayı aldım. bu konuda bana yardımcı olabilecek olan
varsa çok mesut ve bahtiyar olurum.

--
Husrev
husrev_at_ozayman.com