[Linux-programlama] Re: Find komutu ile belli bir karakter yapısına uymayan klasörleri listelemek.

---------

[Linux-programlama] Re: Find komutu ile belli bir karakter yapısına uymayan klasörleri listelemek.

From: Mirat Can Bayrak <horselogy_at_gmail.com>
Date: Tue, 29 Apr 2008 14:43:04 +0300

Uykusuz olduðum için birçok yazým yanlýþý yapmýþým özür diliyor düzeltim
tekrar yolluyorum

Elimde aþaðýdaki gibi bir klasör yapýsý var

Horselogy_at_Gentoo_X64 ~/delivery_folder $ find -type d

    .
(*) ./software
(*) ./software/hede
     ./software/hede/Motorola_E770v
* ./software/hede/NOKIA_N92
     ./software/hede/SonyEricsson_Z710i
     ./software/hede/Samsung_D410
* ./software/hede/SonyEricsson_Z320i
* ./software/hede/SonyEricsson_Z525a
* ./software/hede/SonyEricsson_K790i
* ./software/hede/SonyEricsson_F500i
* ./software/hede/NOKIA_2630
* ./software/hede/SonyEricsson_Z520a

Yukarda gördüðünüz klasörlerin büyük küçük harf yapýsý Xxx_Yyy þeklinde
olmalý. Yani Marka adý büyük harfle baþlayacak küçük harfle devam
edecek, sonra _ karakteri , sonra model adý da büyük harfle baþlayýp
küçük harflerle devam edecek. (model adýnda - iþareti ve sayýlar da
olabilir) benim bu yapýya uymayan klasörleri (yukarýda * ile
iþaretlediklerimi) listeleyen bir find komutu vermem gerekiyor.

Not : klasör isimlerinin baþýndaki /software/hede deðiþken bizi yolun
sonundaki yapý ilgilendiriyor

Bunu yapmak için find -type d ! -regex '*[A-Z]?[A-Za-z]*_[A-Za-z0-9]*'
gibi birþeyler denedim ama bir sonuç alamadým sanýrým yabancý
kaynaklardan okuduðum için.

Son söz olarak bana bu hatalý klasörleri find ile nasýl raporlayacaðýmý
açýklayabilirmisiniz ?

Þimdiden çok teþekkürler.