[Linux-programlama] ereg_replace ile veri temizliği

---------

[Linux-programlama] ereg_replace ile veri temizliği

From: NURI AKMAN <nuri.akman_at_hazine.gov.tr>
Date: Sun, 20 Apr 2008 23:30:08 +0300
ereg_replace ile veri temizliği

Arkadaşlar,

PHP ve MySQL kullanıyorum. XSS saldırısını engellemek ve de kullanıcıların girdiği ifadelerde olası HTML kodlarını engellemek adına, verileri temizleyerek veritabanına kaydetmek istiyorum.

Sayısal verileri intval gibi bir komutla temizleyebiliyorum. Ancak, text veriler için bir fonksiyona ihtiyacım var. htmlentities() komutu var ama, sanıırm bu komutun TR karakterlerle arası iyi değil.

text ifadeleri temizlemeyi (sadece rakam ve harfleri bırakmak, diğer karakterleri temizlemek istiyorum) ereg_replace kullanarak daha kolay yaparım düşüncesindeyim.

Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.

Saygılar,
Nuri AKMAN