[Linux-programlama] Re: Tasarım Hakkında Öneri Rica Ediyorum

---------

[Linux-programlama] Re: Tasarım Hakkında Öneri Rica Ediyorum

From: Mahir B. Aşut <mahir.asut_at_ttmail.com>
Date: Wed, 16 Apr 2008 10:32:05 +0300
Bu arada benzer öneri bir başka arkadaşımız tarafından yapılmış zaten :)) Yazdıktan sonra farkettim...

Mahir B. Aşut yazmış:
Bir öneri;

her ne yöntemle olursa olsun bu PHP scriptlerini ayda bir kez çalıştırsanız ve sonucu statik bir HTML sayfasına aktararak o sayfayı görüntüleseniz olmaz mı ?

Böylece sorgularınız bir saat (!) bile sürse kullanıcıların erişim hızlarını etkilemeyecektir.

Selamlar,
Mahir

bedo@sahbaz.name.tr yazmış:
Merhabalar,

Bu sayfaları herkes aynı görecek. Yani alacağımız istatistikler kişiye
göre değişmiyor. Dediğim gibi aylık istatitstikler ve ay sonunda bir
kereye mahsus alınacak.

Saygılarımla..

PHP ile tasarlamayı düşündüğüm bir uygulama için sizlerden görüş rica
ediyorum. Elimde Mysql üzerinde duran bir veritabanı mevcut. Bu
veritabanından istatistiki bilgi çekmek amacındayım. Yapacağım
istatistikler aylık olacak ve hesaplarıma göre veritabanı üzerinden 72
adet sorgu yapmamı gerektirecek. Aklıma takılan nokta şu, her ne kadar
bu
istatistik sayfası çok az kişi tarafından ve sınırlı sayıda
görüntülenecek
olsa da 72 adet sorgu sayfanın oluşturulma hızını oldukça düşürecek ve
veritabanına da bir yük bindirecek. Bu durumda nasıl bir yaklaşım
önerirsiniz?

Cache mantığı kullanılabilir.
Veritabanından bir kere kayıtlar çekildikten sonra bu veriler eşliğinde
sabit sayfa oluşturulur.

Eğer 15 kişiden 3 ü farklı 8 i farklı kalan 4 ü farkla görecekse bu sefer
3
adet sabit sayfa oluşturulabilir. Hele bunu cron ile belirli vakitlerde
direkt yaparsanız sayfanın oluşturulma hızı gibi bir düşünceniz de ortadan
kalkar.

İyi çalışmalar.

No virus found in this incoming message. Checked by AVG. Version: 7.5.519 / Virus Database: 269.23.0/1379 - Release Date: 15.04.2008 18:10