[Linux-programlama] Re: PHP bilen yazılımcı arıyoruz

---------

[Linux-programlama] Re: PHP bilen yazılımcı arıyoruz

From: Rüştü Derici <rustuderici_at_gmail.com>
Date: Sun, 13 Apr 2008 21:26:58 +0300

Arkadaşlar ..ben şahsen ege üni iki senelik bilgisayar programcılığı..
üzerine ışık üniversitesi IT bölümü lisans ve şimdide halen devam etmekte olan
boğaziçi üniversitesi hesaplamalı bilimler ve mühendislik master
programlarını görmüş ,
bilgisayar mühendisliği , bilgisayar bilimleri ve IT terimleri
arasındaki farkı gayet iyi bilen ..
piyasada da bu terimlerin karşılıklarını görmüş biriyim..
Bunu kendimi tanıtmak ya da tanımlamak için anlatmıyorum elbette..
Konu ince bir konudur..
Coding elbette bir sanattır bunu kimse inkar edemez..
Ama kabul edilmeli ki deha coding in üstündeki tasarımda gizlidir..ve
programcı sıfatına nail kişilerin
kendini geliştirme yeteneklerine hakaret etmekten imtina etsemde
..dünya üzerindeki geçerli
tasarı teknikleri konusunda üniversite eğitimlerinde "ne yazık ki" pek
az deneyim edinmektedirler..
Bir dili iyi kullanmak elbette meziyettir ..Ama coder seviyesinde,
bir dilin ne işe yaradığına karar verecek
yada daha doğru cümlelerle daha önce yapılmamış bir tasarıyı hayata
geçirebilecek yeterlilikte eğitim
verilmediğini hepimiz kabul etmeliyiz..
coder aranıyor ise bu kisinin mühendis olması gerekliliği sadece
günümüzün aciz piyasasının biz
bilgisayar camiası çalışanlarına sunduğu iş olanakları
dolayısıyladır...yoksa bir coderdan beklenen ile bir mühendisten yada
bir
uzmandan beklenen aynı değildir..
bu coder i aşağılamak değildir..sadece mühendis coder'i yonlendirecek
ve projenin kaderini belirleyen partiküllerin
tasarımından sorumlu ve yetkili kişidir..keza farklı saflarda da olsa
IT uzmanları içinde aynı şeyi söylemek mümkündür..
onlarda coder'ı yonlendirecek kişilerdir..Bunu neden coderlar
kendilerine bir hakaret olarak görüyor anlamıyorum..
Evet mühendis yada uzman kod yazma yeteneğine sahiptir..yani
programlama dilinin nedemek olduğunu ve en az bir programlama dilini
en iyi şekilde kullanma becerilerine onlarında sahip olması
beklenir..Ama temel mesele şudur ki onlardan
beklenen en aciliyetli konu coder olmaları değil projenin kritik
noktalarında yeni bir tasarı icat edebilme yetisidir ki coderlar
tekrar altını çizmek istiyorum bu yetiye sahiplerse dahi bu kişisel
bir yetidir ..bunun eğitimini almışlıkları mühendis yada uzman
diploması ile kanıtlanabilir..
saygılar,
rüştü..