[Linux-programlama] Re: Web Browser'ların domain başına 2 request limiti

---------

[Linux-programlama] Re: Web Browser'ların domain başına 2 request limiti

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Mon, 7 Apr 2008 21:14:17 +0300

07.04.2008 tarihinde Azer Koculu <azer_at_kodfabrik.com> yazmýþ:
> Merhaba,
>
> Sorudan önce not: Soruya cevabýnýz olmasa da, bu limit hakkýnda bilgi
> verebilir misiniz? Veya bu limiti google'da hangi kelimelerle arayabilirim
> ingilizce ve türkçe, hiç bilgi toplayamadým..
>
> Soru:
>
> Hazýrladýðým web uygulamasýnýn arka planýnda, 10 dakikada açýlan bir sayfaya
> istek gönderiliyor. Browser domain baþýna 2 request limitinden biri bu
> þekilde gidiyor.Problem þu, ben bu web uygulamasýný browser'da 3 tab'da
> birden açarsam, üçüncü açtýðým tab, limit dolduðu için istek
> [...]

Bu problemin sunucu tarafýndaki çözümü, KeepAlive, KeepAliveTimeout,
MaxKeepAliveRequests yönergelerinde deðiþiklik yapmak, bu sayýlarý
(sunucuyu boðmamak koþuluyla) makul bir büyüklüðe çekmektir. Örneðin,
istemci tarafýnda 3 pencere/sekme açýlýyorsa ve her pencerede/sekmede
ikiþer istek devamlý açýksa, makul bir sayý 7 olabilir. Bu sayý sizin
kontrolünüzde, sunucunun sýnýrlarýný da siz biliyorsunuz. Sunucu
tarafýnda bu ayar deðiþtirilebildiði için, bu durum aslýnda sunucu
deðil istemcilerle ilgili bir durum. (Aslýnda HTTP 1.0 ve 1.1
belirtimleriyle ilgili bir durum, bu limitin kaç olmasýnýn uygun
görüldüðü bu belirtimlerde yazýyor.)

Ýstemci tarafýnda, istemcinin ayný TCP baðlantýsý üzerinden
yapabileceði istek sayýsý sunucunun kontrolünde olmadýðý için, bu
ayarýn istemci tarafýnda yapýlmasý gerekir. [1] adresinde istemcilerin
tek TCP baðlantý üzerinden yapabileceði istek sayýsý yazýyor, her
istemcinin de ayarý ayrý. Eðer herhangi bir kullanýcýnýn uygulamanýzý
üç pencerede/sekmede açmasý gibi bir durum varsa, istemcilerinde
bununla ilgili ayar yapmalýlar.