[Linux-programlama] postgresql php problemi

From: Bahri Meriç CANLI (bahri@canli.info)
Date: Fri 28 Sep 2007 - 14:06:12 EEST

Merhaba

Sunucu listesine mi göndersem acaba diye düşündüm. Fakat bir önceki
mailin devamı niteliğini taşıyabileceği düşüncesiyle programlama
listesine gönderiyorum.

localden yada uzak bir makinadan postgresql üzerindeki bir tabloya
eklediğim her satırda trigger gidip sh üzerinden bir php script
çalıştırıyor. İşlemi sadeleştirip geldiğimiz noktada php script de
tablonun içeriğini bir text dosya basıyor.

Soruma gelirsek aşağıda detaylarınıda göreceğiniz işlemde insert into
ile girdiğim satıra işlemin sonundaki php script içindeki select * from
tablom şeklinde yaptığım sorgu ile ulaşamıyorum.

Kısaca postgresql[1] -> trigger[2] -> function[3] -> sh[4] -> php[5]
şeklinde işliyor.

1- auto increment idli tabloya girilen satır.
> INSERT INTO job (keyword, zaman, durum) VALUES ('kelime', '2007-09-28
> 10:00:12', '1');

2- trigger
> CREATE TRIGGER mysh AFTER INSERT ON tablom FOR EACH ROW EXECUTE
> PROCEDURE myshtrigger();

3- plsh ile yazılan fonksiyon aşağıda
> CREATE FUNCTION myshtrigger() RETURNS trigger AS '
> #!/bin/sh
> (
> exec "/scripts/runme.sh" $1
> )
> exit 0
> ' LANGUAGE plsh;
4- sh script
> #!/bin/sh
> /usr/bin/php /scripts/test.php $1 >> /scripts/run.log &
5- php script

> <?php
> $real_id = $_SERVER["argv"][1];
> $conn = pg_connect("host=localhost port=5432 dbname=DBNAME
> user=USERNAME password=PASSWORD");
>
> $result=pg_query($conn, "SELECT * FROM tablom order by id asc;");
> while($line = pg_fetch_array($result)) {
> echo $line[keyword]." || ".$line[id]." || ".$line[zaman]."\n";
> }
> echo "\n\n\n\n\n\n";
> pg_close($conn);
> ?>

Biraz uzun oldu. Yanlış anlamalara mahal vermemek için detaylı yazmak
istedim.

İyi çalışmalar