[Linux-programlama] Yanıt: ufak bir yardım

From: Guychmyrat Amanmyradov (guychmyrat@yahoo.com.tr)
Date: Tue 25 Sep 2007 - 10:52:06 EEST

Neler bildiginizi bilmiyorum ama olasılıklar şunlar.

1. makineye 2 işletim sistemi kurabilirsiniz. Biri Pardus digeri ise Windowz. Oyun için Windowzda açsın diger işlemleri Pardusta.

2. Pardusun içinde sanal olarak Windowz kurmak. Bunun nasıl yapılacagını, -sayısını hatırlamıyorum ama - Chip dergisinde anlatılıyordu. Araştırıp bulabileceginizi veya chip dergisinden o sayısını isteyebileceginizi sanıyorum.

Not, Eğer makinenizin özellikleri düşükse, sanal İşletim sistemini tavsiye etmiyorum. Çünkü çalışmaz. Eğer özellikleri düşükse yapabileceğiniz tek şey, bir makineye 2 İşletim sistemi Kurmak.

Bunu nasıl yapılabilecegini detaylı olarak internetten bulabileceginizden eminim.

Ben yine özetlemek gerekirse, C, D olmak üzere en az 2 sürücünüz olucak. C'ye Windozu kurun. Windowz normal çalışıyor ise, D'de temiz olsun(formatlanmış). Sonra D'ye Pardusu kurabilirsiniz. Başlangıçta biraz dikkatlı kurmanız yeterli. SOnra açılışta, otomatikmen size hansi sistemi başlatmak istediğinizi sorucaktır.

leo <floyd07@gmail.com> wrote: Herkese merhabalar arkadaşlar kusura bakmayın sizi böyle bişey için
rahatsız ediyorum ancak gerçekten önemli babamların oturduğu apartmanda
alt kattaki dairede 12 yaşında bir çocuk var adı KEREM, KEREM in
bilgisayarla arası yaşıtlarına oranla çok iyi yani oyun oynayan değil iş
yapan bir çocuk html editörü ile uğraşıyor web siteleri ile boğuşuyor
ancak oda her çocuk gibi bazen oyun ihtiyacı duyuyor aslında şimdi
nerden nereye diyeceksiniz konu şu KEREM dün akşam bilgisayar okuduğum
için bana geldi bilgisayarına pardus kurmuş, yaklaşık 1 aydırda pardus
kullanıyormuş tüm işlerinin ordan hallediyormuş ama pardus kurduğu
günden beri ne yazık ki en çok sevdiği oyunu Medieval Total War oyununu
oynayamıyormuş bana öncelikle oynama imkanı olup olmadığını sordu, yani
microsoft tabanlı bu oyunun pardus ta oynayıp oynayamayacığını sordu,
microsoft la linux un tabanlarının ve yapılarının farklı olduğunu ve iki
işletim sistemine ait programları birbirinde çalıştıramadığını bildiğini
fakat emilatör yada wine ile bazı programları çalıştırabildiğini ancak
medieval i çalıştıramadığını söyledi şimdi bakın arkadaşlar Keremin bu
söylediklerine istinaden bende birkaç bişey söyleyip yardımda bulunmak
istiyorum şimdi işin gerçeği şu linux mimarisinin microsof ta oranla çok
daha düzgün olduğunu ve microsoft ta höt höt donanım isteyen bir çok
oyunun linux ta çok ufak donanımla bile çok rahat çalıştırılabildiğini
biliyorum aslında kulaktan dolma bir bilgim var şimdi internetten de
araştırdım lakin olay şu internet sitesi ingilizce bnedede ingilizce
berbat ve bu tip problemlerde çok acemiyimdir yani ne yaparsam yapayım
tek başıma halledemeyeceğimi biliyorum işte bu yüzden bana bu konuda
yardımcı olabilecek göüllü arkadaşlar arıyorum çünkü Kerem pardsu çok
sevmesine rağmen sırf "medieval" yüzünden tekrar microsofta geçebilir,
inanın çok akıllı bir çocuk ve tek oynadığı oyun bu, ayrıca oyundan
ziyade bu işi başarırsa kendine olan güveni yerine gelir ve bu sayede
artık kolay kolay microsofta geçmez özetle ağaç yaşken eğilir ve bu
küçük, körpe beynin göz göre göre microsoft gibi bir çöplükle
mahvolmasını istemem ben Beyoğlunda oturuyorum çok düşük olmasada fena
sayılmayacak bir laptop um var eğer benim makinada kurmayı başarır ve bu
işi bana öğretirseniz bende Kereme öğretebilirim bakın ben hepinizden
özür diliyorum bir linux çu olarak ama ben pardusta sadece sıradan ve
günlük ofis işlerimi takip ettiğim için bu tip bir şeyle pek işim
olmuyor o yüzden bu tip detayları pek bilemiyorum herkese ilgi ve
yardımları için şimdien çok teşekkür ederim ha bu arada Kerem e oyunu
linux muadilin i önerdim (var mı bilmiyorum ama ?) o bu oyunun sadece
medieval de güzel olduğunu ve yıllardır sadece bu oyunu oynadığını
söyledi...