[Linux-programlama] Re: xp üzerinde qt programlama

From: Uygar UZUNHASAN (uygaruzunhasan@yahoo.com)
Date: Sat 22 Sep 2007 - 18:54:48 EEST

http://wftp.tu-chemnitz.de/pub/Qt/qt/source/qt-win-opensource-4.3.1-mingw.exe qt resmi sitesinden üstteki likini verdiğim mingw.exe yi indireceksin diğerini indirmene gerek yok, (yanılmıyorsam siz mingw yazmayanı indirip kurdunuz) Önce kurduğunuzu program ekle kaldır ile kaldırın, sonra install ederken kıyıda köşede "download mingw source codes" gibi iki check box olacak, onları işaretlemelisin aksi taktirde çalışmaz (tecrübeyle sabit), tabi bu arada internete bağlı ve biraz sabırlı olmalısın. İnstall bittikten sonra başlat menüden qt4.3 e girin sonra da ordaki dos komut ekranını açın (windows un kendi terminali işinizi görmez) şuan pardus da olduğum için tam adını yazamıyorum. qmake -project, qmake, make komutlarını kullanabilirsiniz. (qmake-qt4 yazmayın niye diye sormayın de anlatması uzun) sonra oluşan exe yi "cd release" veya "cd debug" ın içinde bulacak ve aynı terminalle başlatacaksiniz, explorer ile çift tıklayarak açamazsınız bunu yapmak için de verdiği hata mesajındaki kayıp dosyaları bulup (bu dll dosyaları programFile veya sistemde biyerdedir ararsanız bulursunuz) onları exe nin bulunduğu klasörün içine
 yerleştirdiğinizde "çift tık" ile de açılır hale gelecektir. Uygar UZUNHASAN uygaruzunhasan@yahoo.com ----- Original Message ---- From: sunsen <bsunsen@gmail.com> To: linux-programlama@liste.linux.org.tr Sent: Saturday, September 22, 2007 5:28:33 PM Subject: [Linux-programlama] Re: xp üzerinde qt programlama MinGW kurdum. qt nin setup'ını bulamıyorum. designer çalışıyor ama nasıl compiler etmem için qmake lazım. neyapmam gerek 22.09.2007 tarihinde Caglar Akyuz <caglar@bilkon-kontrol.com.tr> yazmış: sunsen wrote: > iyi günler. > > xp üzerinde qt programlama yapmak istiyorum. Normalde pardus veya fedora > üzerinde uğraşırdım ama heryerde linux bulunmaması ve sistemimde şuan > xp bulunması nedeni ile xp üzerinde qt programlamaya ihtiyaç duyuyorum > yardımcı olursanız sevinirim. > Alternatif 1: * * QT kurarsınınız. * MinGW ve QT bin klasörlerinin PATH ortam değişkeninde olduğundan emin olursunuz. * Eclipse'in Europa dağıtımının CDT paketi içerenini indirirsiniz. * Başka da birşeye gerek yok. Hepsinin Windows için kurulum dosyası mevcut. Alternatif 2: * Visual Studio kullanabilirsiniz. * Sadece QT kurmanız yeter bu durumda. Saygılarımla Caglar AKYUZ _______________________________________________ Linux-programlama mailing list Linux-programlama@liste.linux.org.tr http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-programlama ____________________________________________________________________________________ Catch up on fall's hot new shows on Yahoo! TV. Watch previews, get listings, and more! http://tv.yahoo.com/collections/3658