[Linux-programlama] PIL Hatası: "cannot read interlaced PNG files"

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Mon 10 Sep 2007 - 21:31:48 EEST

Merhaba,

Geliştirdiğim bir projede kullanıcının sisteme JPG ve PNG formatlarında
dosya yollamasına olanak tanıyorum. Rastgele bir dosya seçtiğimde
dosyayı interlaced olarak kaydettiğimi farkettim ve PIL'in bu durumda:

cannot read interlaced PNG files

hatasını verdiğini farkettim. PIL dökümantasyonuna göre bu tip dosyalar
kütüphane tarafından desteklenmiyor. Bu durumda ne yapmamı önerirsiniz ?

Bir yöntem olarak:

from PIL import Image
im = Image.open('resim.png')

dedikten sonra im.info ile resim bilgilerini alıyorum. Bu methodun
döndürdüğü sözlük içinde eğer resim interlaced ise 'interlace' : 1
anahtarı (ve değeri) oluyor. Bu anahtarı try - catch içerisinde kontrol
etmek bir yöntem olabilir ancak ne kadar iyi olduğu konusunda şüphelerim
var. Bu konuda bilgisi olan benimle paylaşabilirse çok sevinirim.

--
Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
http://raptiye.org