[Linux-programlama] Re: Shell (Dosyada kelime arama)

---------

[Linux-programlama] Re: Shell (Dosyada kelime arama)

From: Goksin Akdeniz <goksin_at_enixma.org>
Date: Thu, 25 Oct 2007 19:06:49 +0300

> bu şekilde yapınca aynı satırda aynı kelime iki kere geçince hatalı sonuç
> çıkıyo (her satırı bi kere sayıyo), tıpkı grep -c salata file.txt deki gibi

Pardon benim hatam.

sed -e 's/\.//g' -e 's/ /\ /g' "$1" | tr 'A-Z' 'a-z' | sort | uniq -c |
sort -nr | grep -e aranan_ifade

Yapılan işlem kısaca şu: Noktalama işaretlerini çıkarıyorum. Ardından
sözcükler arasındaki boşlukları kaldırıp her bir sözcük tek satıra düşüyor.
Sözcüklerin hepsini küçük harfe dönüşütürüp kaç defa tekrarlandığını
buluyorum. Sonra da aradığınız ifadenin doluğu satırı buluyorum. Umarım
işinize yarar. Enixma Kasım sayısında bu konuyu yazıyorum. :) Daha fazla
bilgi dergide yer alacak.

--
Gökşin Akdeniz
http://www.enixma.org