[Linux-programlama] Re: postgresql de turkce

---------

[Linux-programlama] Re: postgresql de turkce

From: M.Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Thu, 11 Oct 2007 15:01:19 +0300

eğer initdb --locale=tr_TR.UTF-8 şeklinde çalıştırırsanız latin5 kullandığınızda ilike komutu çalışmaz sonucuna vardım. :) biraz zamana maloldu ama malesef tecrübe += yenenkaziklar durumu malum.data dizinini silip yeniden creat edip initdb programını --locale=tr_TR.ISO-8859-9 ile çalıştırınca latin5 düzgün çalışıyor. utf-8 olursa ilike çalışmıyor (sadece birebir kayıtları getiriyor.). iso olduğunda türkçe utf8 veritabanları ne olur diye onuda denedim.malesef ilike komutunu tamamen unutun.birebir eşlemelerde dahil hiçbir kaydı getirmiyor.ilike convert('''%İ%''','LATIN5','UTF8') şeklinde bir denemede yaptım ama netice aynı.
her veritabanına ayrı ayrı locale ayarı yapmak için ne yapmamız gerekir bu durumda?