[Linux-programlama] Re: Merhaba.

---------

[Linux-programlama] Re: Merhaba.

From: Deniz Dizman <deniz.dizman_at_gmail.com>
Date: Mon, 8 Oct 2007 16:58:11 +0300

selam, baska insanlarinda bu konuda yasayabilecekleri sorunlar oldugu icin
listeye mutlaka CClemek lazim mailleri.

anladigim kadari ile siz bu php scriptini web browser uzerinden
calistiriyorsunuz. PHP exec() fonksiyonu ile FFMpeg calistirdigi zaman, avi
yi flv ye donusturme islemi uzun suruyor. Bu esnada ise browserda bos bir
ekran oluyor. Bu isi yapmanin dogru yolu soyle:
Kullanici bir dosyayi upload eder. Diyelimki dosyanin abi myavi.avi olsun.
Siz bu dosyayi serverda bir yere kopyalarsiniz. Ornegin /tmp ye
kopyaladiniz.
$u anda /tmp/myavi.avi diye bir dosya olustu.
Daha sonra DB de bir tabloya soyle bir kayit atarsiniz.
filepath=/tmp/myavi.avi
encoded = false

Daha sonra web sayfasindan bagimsiz olarak bir cronjob, yani belirli
aralikla tekrarlanan bir script (mesela bir PHP CLI scripti) DBye baglanir
ve encoded = false olan satirlari alir.
select filepath from encodeque where encoded = false gibi bir SQL ile.
daha sonra bu script ffmpegi calistirir ve dosyayi flv ye cevirir
(transcoding islemi budur).
bundan sonra ise script DBde encoded degerini true olarak ayarlar ki dosya
bir daha transcode edilmesin.
Umarim yeterince acik olmustur :)

--
dendiz