[Linux-programlama] Re: pgadmin

---------

[Linux-programlama] Re: pgadmin

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Wed, 28 Nov 2007 18:28:58 +0200

Murat Arif ÇELİKER yazmış:
> Merhaba,
>
> insert sorguları hariç, yereldeki veritabanının yedeğini alarak
> internetteki veritabanı sunucusuna kopyalarak bir çözüm elde
> edilebilir. Bunu pgadmin üzerinden yapabilirsiniz.

pgadmin alan eksiltmelerde ve tip dönüşümlerinde cok garip sqller tutuyor.
pgadminde herhangi bir tablonuza bir takım değişiklikler yaptıktan sonra
farklı bir zaman diliminde aynı tabloyu açıp SQL tabına baktığınızda
alakasız bir çok sql sakladığını görürsünüz. var olan bir tablomdaki bir
alanı değiştirdiğimde postgrenin cok alakasız bir hata döndüğünü gün
içinde neredeyse bu işlemleri her yaptığımda görüyorum. ben filanca
alanın uzunluğunu değiştirmişim bana foreign key drop ederseniz bilmem
ne olur diye hata veriyor. sonra SQL tabına geliyorum bakıyorumki DROP
foreign key bilmem ne yazmış örneğin. bende sadece yaptığım değişikliğin
olduğu satırı bu ekrandan alıp query ekranını açıp oraya yapıştırıp
sonra sqlimi çalıştırıyorum.

netice olarak pg admin ile bir yedek alıp pgadmine güvenerek tüm
veirtabanımı yeniden yüklediğimde ne gibi sonuclarla karşılacağımı
tahmin bile edemiyorum. bu arada yukarıda karşılaştığım problemler bende
fix. 1.8.0 kullanıyorum şuan. son projemde şuan 50 tablo var ve
ilerleyen süreçte 70 civarında olacak. view trigger function rule vs..
ben klasik olarak şuan her yaptığım değişikliğin ardından bir metin
belgesine değişiklik olan sqlleri yazıp sonra bunları sunucuda
çalıştırıyorum. bu noktada gözden birşey kaçarsa diye korkuyorum.

kolay gelsin
Atıf CEYLAN