[Linux-programlama] Re: Python ve Scripting

---------

[Linux-programlama] Re: Python ve Scripting

From: Caglar Akyuz <caglar_at_bilkon-kontrol.com.tr>
Date: Tue, 27 Nov 2007 14:11:10 +0200

Necmettin Begiter wrote:
> 27.11.2007 tarihinde Caglar Akyuz <caglar_at_bilkon-kontrol.com.tr> yazmış:

> Python'un şahsen sevdiğim ama nesne yönelim avukatlarının sevmediği
> yönlerinden birisi yazılıma dahil (import) edilen dosyaların kütüphane
> veya sınıf olması zorunluluğunun olmaması:

[ ... ]

> Ancak, bu yaklaşımın, programınızın ve sistemin güvenliği üzerindeki
> olası kötü etkilerini de dikkate almakta fayda var. Kullanıcılarınızın
> yazacakları betikleri adamakıllı kontrol etmeniz gerekir.

Öneriniz için teşekkür ederim, ama benim yapmak istediğim bu tarz birşey
değil. Sanırım hata benden kaynaklandı biraz daha detaylı anlatayim.

Python'daki bütün özelliklere erişim istemiyorum, hem bu sizin de
dediğiniz gibi güvenli ve sağlıklı değil, hem de çok fazla yük
demek(kullanıcılar için)

Benim istediğim daha çok ekrandaki bir text kutucuğundaki kodları
okuyacak, keyword kelimelerin renklerini değiştirecek yapabildiği kadar
da hata gösterimi yapacak. Bunun içinde bir iki keyword tanımlama,
geçerli ifadeler tarzı bir iki tanımlama yapabileceğim bir kod parçası
arıyordum aslında.

Ben biraz bakındım ama bulamadım bu tarz bir kütüphane/kod. Belki bir
bilen vardır diye sormak istedim. Sonuçta bir sürü programda scripting
desteği var, belki genel bir egzersiz de vardır diye düşündüm. Zaten
böyle bir fonksiyonelliği bulamazsam, en basit haliyle kendim yapmak
zorunda kalacağım.

Caglar