[Linux-programlama] Re: Postgresql - select case insensitive

---------

[Linux-programlama] Re: Postgresql - select case insensitive

From: Mahir B. Aºut <mahir.asut_at_ttnet.net.tr>
Date: Sun, 04 Nov 2007 22:49:18 +0200
Murat beyin çözümüne kat¹l¹yorum. E»er bu tekil (unique) bir alan ise "username_lower" alan¹ tekil olur, yeni girilecek isimlerin kontrol için küçük harfe çevrilen birer kopyalar¹ bu alanla kontrol edilir ve nihai olarak kullan¹c¹n¹n talep etti»i kullan¹c¹ ad¹ username alan¹na girilir...

selamlar,
Mahir

Mustafa Ekim yazm¹º:
fazladan bir sutun yaratip dediginiz gibi yapmak sorunu cozsede pek ideal bir durum yaratmiyor.

rule ile veya lower tarzi fonksiyonlari da kullanamam cunku ORM kullaniyorum. orm'de bir user object'si cekerken soyle bir methodum var:
user.find_by_username(username)
ve dedigim case sensitivity den dolayi calismiyor.
yani benim yapmam gereken su
select * form users where username='maul'
deyince buyuk&kucuk harf ayrimi yapmadan maul username'li (MauL,mAuL,maul...) user'i bulmali.

ve su da bi problem. posgrede bi unique constrain koyarsam username'e, mauL olmasa da biri gidip MauL girebilecek. o halde benim constraint ise yaramadi.

neyse, ben biraz daha inceleyeyim,
herkese kolay gelsin